Undgå overspringshandlinger med 5 sekunders metoden

“Hvis ikke det var for mine tusindvis af daglige overspringshandlinger, så ville jeg være en giga succes”.

Sådan sagde en af mine Coaching klienter i går.

Overspringshandlinger DROP DEM
Vil du helst bare gøre det nu, eller lade det vokse sig større?

Den gode nyhed er, at der findes en ekstremt simpelt metode til at udryde overspringshandlinger en gang for alle. Denne metode hedder Fem sekunders metoden, og det er den jeg forklarer i dette radio interview.

5 4 3 2 1 Send den mail. 5 4 3 2 1 Ring til den person. 5 4 3 2 1 Tag kondiskoene på.

Prøv at bruge metoden som et eksperiment i bare en uge. Mel Robbins, der er forfatter til bogen “The 5 second rule” om metoden, inviterer dig til at starte i morgen med at stå op så snart vækkeuret ringer. Ikke noget med at klikke på snoooze knappen. Nej, du siger bare 5 4 3 2 1 og står ud af sengen. Træn dig selv til at undgå overspringshandlinger – et lille skridt af gangen.

Årsagen til overspringshandlinger er ofte, at du ikke gider det der måske ikke føles så godt lige nu. Men det er ofte det der ikke føles godt lige nu, der giver dig resultater og glæde på den lange bane. Og du kommer jo alligevel til at betale prisen på et eller andet tidspunkt. Vil du have en smule ubehag nu eller massiv smerte senere?

Overspringshandlinger er simple at undgå
Fra du får en positiv mental indskydelse og til du tager action på den, må der max gå fem sekunder

Hvilken positiv indskydelse har du nu? Tæl ned fra fem og gør det! Alle store resultater er intet andet end tusindvis af bitte små handlinger. Små handlinger du kan motivere dig selv igang til at tage ved at lade være med at give plads til dit mentale sludrechattol og istedet bare gøre det.